Lapsiperheen turvalliset valinnat

Raskausajan ja pienten vauvojen vitamiinien sekä magnesiumin tarpeista kertoo tamperelainen kätilö Silja Seppänen.

1. Kaikki samassa tuotteessa

Jo raskautta suunnitellessa tulisi varmistaa D-vitamiinin, foolihapon ja B-ryhmän vitamiinien riittävä saanti. Esimerkiksi neuvolassa tutkitut äitien D-vitamiinitasot osoittautuvat monella mataliksi. Vauvan elimistö ja hermosto vaativat näitä ravinteita terveeseen kehitykseen. Näin voi myös vähentää selkäranka-, kitalaki- ja huulihalkion riskiä.

Nordic Health™ raskausajan D-vitamiinisuihke on Siljan mieleen, sillä se sisältää tärkeät ravinteet yhdessä ja samassa pullossa. Hän on huomannut, että suihke imeytyy hyvin ja se on kätevä sekä vatsaystävällinen käyttää.

Mangon ja persikan makuinen suihke suihkautetaan suuhun posken sisäpintaan ja se imeytyy suoraan suun limakalvolta. Tämä on hyvä etu, sillä monilla tabletit ja kapselit eivät imeydy suolistohaasteiden vuoksi. Myös lisäaineettomuus miellyttää Siljaa.

2. Raskausajan suonenvedot ja unettomuus

Äideillä on usein magnesiumin puutetta. Silja on huomannut, että lähes jokainen kärsii raskauden loppuvaiheessa suonenvedosta ja unettomuudesta. Näihin vaivoihin hän suosittaa Nordic Healthin ulkoisesti käytettävää Vahva tai Herkän ihon -magnesiumsuihkeita, Magnesium Body Butteria tai magnesiumkylpyä hyvänä luonnollisena magnesiumlähteenä.

Nämä ovat vatsaystävällisiä ja toimivat nopeasti. Esimerkiksi suonenveto laukeaa yleensä alle minuutissa, kun levittää kramppiin suihketta tai voidetta. Ennaltaehkäisy on kuitenkin helpointa ja siksi suihketta tai voidetta kannattaakin käyttää joka päivä. Myös jännittynyt niska ja selkä saavat samalla hyvän avun.

3. Kun vatsa vaivaa vauvaa

Silja on hoitanut hyvällä menestyksellä koliikkivauvoja ja perheitä neuvolassaan. Hoidoissa käytetään vyöhyketerapiaa ja kokonaisvaltaista hoitoa. Kaikki vatsavaivat eivät ole koliikkia, vaan vatsavaivoja on monenlaisia. Pitää kartoittaa tarkasti, mikä voisi olla syynä tilanteeseen. Kartoitus alkaa raskausajasta ja synnytyksestä. Miten meni raskausaika ja minkälainen oli synnytys? Sitten mietitään nykytilannetta, onko käytössä korvikemaito vai imetys? Minkälaisia ovat vauvan kakka ja pissa? Voiko olla, että vauva ei saa tarpeeksi ruokaa tai voiko hän saada liian paljon kerralla? Minkälaisessa kunnossa on vauvan suolisto? Minkälainen Dvitamiinivalmiste on käytössä?

D-vitamiini on tärkeä vauvan kehitykselle ja Silja suosittaa suuhun suihkautettavaa Dlux Vauva Dsuihketta 2 kuukauden ikään asti ja sen jälkeen Dlux Junior D-suihketta. Silja on huomannut, että nämä suihkeet eivät aiheuta vatsavaivoja ja niitä on helppo annostella.

Imeytyminen on tehokasta, koska suihke imeytyy suun limakalvolta. Lisäaineettomuus on myös hyvä, sillä esimerkiksi alkoholin tai lisäaineiden käyttö vauvoilla ei tunnu hyvältä. Perinteiset D-vitamiiniöljyt ja säilöntäaineet monesti aiheuttavat vauvoille suolistoärsytystä ja siksi Silja suosittaa mieluummin suihketta.

4. Magnesium tärkeä myös lapsille

Magnesium suihkeena, voiteena tai kylpyveteen lisättynä rauhoittaa vauvaa. Silja käyttää Nordic Health™ Herkän ihon -magnesiumsuihketta kaksi suihkaisua kerrallaan vauvan pohkeisiin, vatsalle tai jaloille hieronnan yhteydessä.

Ihoa hellivä Magnesium Body Butter sopii loistavasti myös jalkojen hierontaan ja magnesiumin lähteeksi. Täysin luonnollinen Magnesium Kylpyhiutaleet on oivallinen rauhoittaja vauvoille tai lapsille. Sitä hän neuvoo lisäämään kylpyveteen yhden ruokalusikallisen.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Luonnonhelma Ky, y-tunnus 0655219-9. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.luonnonhelma.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Tapiola, Aktia, Nooa Säästöpankit, Paikallisosuuspankit, Handelsbanken, SPankki, Ålandsbanken, sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Luonnonhelma Ky toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oy.

Paytrail Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.

Paytrail Oy
y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
puh 0207 181830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Postikulut ovat samat paketin koosta riippumatta. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat tilausvahvistuksen mukana.

Postipaketti - 4,90 eur
Nouto lähimmästä postitoimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Itellalta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajantasalla olevat yhteystiedot.

Kotiinkuljetus - 9,90 eur
Paketti toimitetaan kotiovellesi. Tilauksen yhteydessä on tärkeää ilmoittaa puhelinumero, jotta postista voidaan soittaa ja sopia paketin vastaanottoaika. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntöviesti. Paketit jaetaan vastaanottajan osoitteeseen sisälle asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta osoitteesta, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti.

Nouto liikkeestä – 0,00 eur
Voit noutaa tilauksesi Euran myymälästämme osoitteesta:

Terveyskauppa Luonnonhelma
Satakunnankatu 22
27510 Eura
puh 02 865 1533

Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Lähetämme noutovahvistuksen sekä sähköpostilla, että tekstiviestitse. Yleensä noutotilaukset ovat noudettavissa viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Huomaathan, että käsittelemme tilauksia vain arkipäivisin.

Palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Jos haluat tehdä palautuksen, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi.

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Luonnonhelma Ky käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).